جام ملت های آسیادر سال 2023 ، 24 تیم شرکت کننده خود را شناخت2

رقابت های جام ملت های آسیا در سال 2023 قرار است برگزار شود اما کشور میزبان هنوز مشخص نمی باشد.در دور نهایی انتخابی این رقابت ها اندونزی ۷ بر صفر نپال را شکست داد و اردن نیز موفق شد کویت را ۳ بر صفر شکست دهد تا چهره ۲۴ تیم حاضر در جام ملت های آسیا مشخص شوند.چندی پیش چین از میزبانی این رقابت ها به دلیل کرونا انصراف داد. هند، اندونزی، تایلند و کره‌جنوبی رقبای چین برای میزبانی از جام ملت‌های ۲۰۲۳ بودند. با این حال کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد که تصمیم در مورد میزبانی این مسابقات در زمان مناسب مشخص خواهد شد.برای چندمین بار است که چین از میزبانی رقابت های بزرگ ورزشی انصراف می دهد.

جام ملت های آسیادر سال 2023 ، 24 تیم شرکت کننده خود را شناخت1

جام ملت های آسیا در سال 2023 با حضور 24 تیم برگزار خواهد شد اما کنفدراسیون فوتبال آسیا هنوز کشور میزبان معرفی نکرده است.

چین از میزبانی رقابت‌های یونیورسیاد ۲۰۲۲، بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ و بازی‌های آسیایی جوانان ۲۰۲۲ که قرار بود در این کشور برگزار شود، انصراف داده بود.تیم های حاضر در این رقابت ها عبارتند از:
ژاپن،سوریه،ایران،قطر،کره جنوبی،عربستان،استرالیا،امارات،چین،عراق،عمان ویتنام،لبنان،اردن،اندونزی،فلسطین،ازبکستان،تایلند،هند،هنگ کنگ،بحرین،مالزی،تاجیکستان و قرقیزستان می باشند.بازیهای جام ملت های آسیا در ۶ گروه چهار تیمی برگزار خواهد شد. دوره قبل این رقابت ها در امارات برگزار شد که در نهایت تیم ملی فوتبال قطر توانست با برتری برابر ژاپن عنوان نخست را به خود اختصاص دهد و تیم ملی فوتبال ایران در دیدار نیمه نهایی با قبول شکست ۳ بر صفر برابر ژاپن از رسیدن به دیدار نهایی بازماند.
در این بین تاجیکستان اولین حضور خود را در این رقابت ها تجربه می کند و تنها تیمی است که برای اولین بار در جام ملت های آسیا بازی خواهد کرد.

فهرست