حجت کریمی سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال با حضور در برنامه ای در تلویزیون از اتفاقات چند وقت اخیر باشگاه استقلال برای مردم صحبت کرد.او در مورد قرارداد جدید با ساپینتو گفت: اگر ما با ساپینتو قرارداد امضا می‌کردیم بدون شک دچار مشکل می‌شدیم و یک موضوع دیگری مانند استراماچونی برای ما ایجاد می‌شد. وکیل او سه هفته در ایران بود تا مذاکرات انجام شود، اما متاسفانه ساپینتو دروغ گفت که مذاکرات آنطور که مطرح شده بود، نیست و در این مدت با استفاده از فشار هواداران و فضای مجازی به دنبال تحت فشار قراردادن ما بود.

حجت کریمی اعلام کرد که ساپینتو پیش از ترک ایران تیم جدیدش را انتخاب کرده بود2

حجت کریمی اعلام کرده است که ثبت قرارداد با ساپینتو بالای یک میلیون یورو هزینه بر بود.

وی گفت: قرارداد او ۶۵۰هزار یورو بود که در سال جدید ۷۲۰ یا ۷۵۰ هزار می‌شد، اما او درخواست ۲۰۰ هزار یورو دیگری هم داشت که این به برخی از آپشن‌های مد نظر او باید اضافه می‌شد. با توجه به هزینه‌های دیگر رقمی که او درخواست داشت به بیش از یک میلیون یورو می‌رسید و با هزینه‌های کمک مربیان و مسایل دیگر باید رقمی حدود یک میلیون و پانصدهزار یورو را پرداخت می‌کردیم که جای تامل دارد. بلیت‌های بیزنس، اقامت و موارد دیگر هم شامل این هزینه‌ها می‌شد و منطقی نبود.

حجت کریمی اعلام کرد که ساپینتو پیش از ترک ایران تیم جدیدش را انتخاب کرده بود1

حجت کریمی با اشاره به آخرین مذاکرات انجام شده تاکید کرد: در نهایت من روی ۷۵۰ هزار یورو ماندم و از او خواستم ظرف مدت ۲۴ ساعت جواب بدهد که او هم رفت، اما مساله مهم این بود که روز بعد قرارداد امضا کرد و این نشان می‌دهد او از قبل برنامه‌ریزی کرده بود چرا که مربیان بزرگ دنیا هم طی چند روز تیم پیدا نمی‌کنند و این نشان می‌دهد مذاکراتی از قبل صورت گرفته بود.

حجت کریمی اعلام کرد که ساپینتو پیش از ترک ایران تیم جدیدش را انتخاب کرده بود

حجت کریمی  با اشاره به حضور سانچز در ایران هم گفت: برای آنکه با شرایط تیم آشنا شوند چند فیلم را تماشا کرد و گفت شما در جام‌حذفی به مربی خودتان باختید، البته مذاکرات ما با او به نتیجه نرسید و در نهایت تهران را ترک کرد. رقمی که او می‌خواست در حدود یک میلیون یورو بود، اما مربیانی که برای ما رزومه ارسال کرده بودند بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار یورو بود و در نهایت با گزینه ایرانی کار را تمام کردیم.
شایان ذکر است که قرارداد نکونام با استقلال 20 میلیارد تومان می باشد و مدت قرارداد هم 2 ساله خواهد بود.

فهرست